Dnia 25 grudnia 2014 r. następi rewolucja w relacjach z klientami, m.in. z klientami rynku nieruchomości.
Od 25 grudnia 2014 r. pośrednika, zarządcę i rzeczoznawcę majątkowego, jako przedsiębiorców, obowiązuje nowa ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r.
Ustawa określa obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem zarówno w lokalu przedsiębiorcy jak i na odległość, poza jego lokalem.
Także umowy zawierane między konsumentem a przedsiębiorcą bedą miały bardziej sprecyzowane uzgodnienia między stronami - umowa na piśmie pod rygorem nieważności, szczegółowe określenie stron, sposób i termin spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę, warunki i terminy zapłaty wynagrodzenia, odpowiedzialność przedsiębiorcy za jakość świadczenia.
A w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy- w umowie powinna być informacja o obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych uzasadnionych kosztów, jeżeli konsument odstąpi od umowy. Załącznikami umowy będą dodatkowe dokumenty informujące klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy lub żądaniu rozpoczęcia świadczenia usługi przed terminem do odstąpienia od umowy.
Ważnym elementem współpracy z klientem biura nieruchomości będzie poinformowanie konsumenta o aktualnych stawkach czynności pośrednictwa zawarte w CENNIKU, umieszczonym w widocznym miejscu.
Od 25 grudnia 2014 r. pośrednika, zarządcę i rzeczoznawcę majątkowego, jako przedsiębiorców, obowiązuje nowa ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r.
Ustawa określa obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem zarówno w lokalu przedsiębiorcy jak i na odległość, poza jego lokalem.
Także umowy zawierane między konsumentem a przedsiębiorcą bedą miały bardziej sprecyzowane uzgodnienia między stronami - umowa na piśmie pod rygorem nieważności, szczegółowe określenie stron, sposób i termin spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę, warunki i terminy zapłaty wynagrodzenia, odpowiedzialność przedsiębiorcy za jakość świadczenia.
A w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy- w umowie powinna być informacja o obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych uzasadnionych kosztów, jeżeli konsument odstąpi od umowy. Załącznikami umowy będą dodatkowe dokumenty informujące klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy lub żądaniu rozpoczęcia świadczenia usługi przed terminem do odstąpienia od umowy.
Ważnym elementem współpracy z klientem biura nieruchomości będzie poinformowanie konsumenta o aktualnych stawkach czynności pośrednictwa zawarte w CENNIKU, umieszczonym w widocznym miejscu.